Критерії
оцінювання
навчальних
досягнень учнів 10 класу
з теми
|
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
|
I.
Початковий |
1 |
Учень
(учениця) розрізняє країни Азії |
|
2 |
Учень
(учениця) за допомогою вчителя відтворює склад регіону на елементарному рівні, розрізняє
один або кілька країн Азії |
|
|
3 |
Учень (учениця) дає нечіткі характеристики країн Азії, що
належать до різних типів та підтипів за рівнем економічного розвитку; за допомогою вчителя знаходить на карті субрегіони Західна Азія,
Південна Азія, Південно-Східна Азія, Східна Азія, Центральна Азія; країни
Азії (Китай, Індія, Японія, Ізраїль, Республіка Корея, Сінгапур, Саудівська
Аравія, Іран, Казахстан, Туреччина, Грузія, Вірменія, Азербайджан,
Туркменістан, Узбекистан, Ірак, Пакистан, Сирія, Монголія, Індонезія, Малайзія, Таїланд, Філіппіни,
Шрі-Ланка, Мальдівські Острови, В’єтнам, КНДР, Афганістан); басейни видобутку
нафти і природного газу (Перська
затока, Центральноазійський, Зондський); кам’яного вугілля
(Карагандинський у Казахстані, Північно-Східний у Китаї, Східний в Індії),
країни зі значним видобутком залізних руд (Китай, Індія, Казахстан), мідних
руд (Казахстан, Монголія, Іран), олов’яних руд (Китай, Малайзія),
вольфрамових руд (Китай); райони лісозаготівлі, рекреації; найбільші
промислові райони (Тихоокеанський в Японії, Північно-Східний у Китаї,
«Індійський Рур»); світові міста в Азії (Гонконг/Сянган, Сінгапур, Токіо,
Шанхай, Дубай, Пекін, Мумбай, Сеул, Нью-Делі, Стамбул, Бангкок); мегаполіси
(Токайдо в Японії, Дельта річки Янцзи, Гонконг/Сянган – Гуанчжоу в Китаї); найбільші
морські порти (Сінгапур, Нінбо-Чжоушань, Шанхай, Гонконг/Сянган, Пусан,
Нагоя, Осака, Токіо, Гаосюн, Мумбай); аеропорти-хабиу містах Пекін, Токіо,
Гонконг/Сянган, Джакарта, Дубай, Бангкок, Сінгапур, Гуанчжоу, Шанхай,
Стамбул; найбільші фінансові центри Азії (Сінгапур, Гонконг/Сянган, Токіо,
Сеул, Дубай, Шанхай), може самостійно розрізнити окремі географічні
поняття |
|
|
II.
Середній |
4 |
Учень (учениця) частково відтворює особливості демографічних, урбанізаційних процесів та розміщення
населення в Азії, основні риси сучасного стану економіки; дає нечітке визначення основних понять і термінів за допомогою вчителя.
Називає склад регіону; за зразком використовує
тематичні карти для порівняння спеціалізації сільського господарства субрегіонів Азії; під
час відповіді намагається користуватись географічною картою субрегіони Західна Азія, Південна Азія, Південно-Східна
Азія, Східна Азія, Центральна Азія; країни Азії (Китай, Індія, Японія,
Ізраїль, Республіка Корея, Сінгапур, Саудівська Аравія, Іран, Казахстан,
Туреччина, Грузія, Вірменія, Азербайджан, Туркменістан, Узбекистан, Ірак,
Пакистан, Сирія, Монголія, Індонезія,
Малайзія, Таїланд, Філіппіни, Шрі-Ланка, Мальдівські Острови, В’єтнам, КНДР,
Афганістан); басейни видобутку нафти і природного газу (Перська затока, Центральноазійський,
Зондський); кам’яного вугілля (Карагандинський у Казахстані,
Північно-Східний у Китаї, Східний в Індії), країни зі значним видобутком
залізних руд (Китай, Індія, Казахстан), мідних руд (Казахстан, Монголія,
Іран), олов’яних руд (Китай, Малайзія), вольфрамових руд (Китай); райони
лісозаготівлі, рекреації; найбільші промислові райони (Тихоокеанський в
Японії, Північно-Східний у Китаї, «Індійський Рур»); світові міста в Азії (Гонконг/Сянган,
Сінгапур, Токіо, Шанхай, Дубай, Пекін, Мумбай, Сеул, Нью-Делі, Стамбул,
Бангкок); мегаполіси (Токайдо в Японії, Дельта річки Янцзи, Гонконг/Сянган –
Гуанчжоу в Китаї); найбільші морські порти (Сінгапур, Нінбо-Чжоушань, Шанхай,
Гонконг/Сянган, Пусан, Нагоя, Осака, Токіо, Гаосюн, Мумбай); аеропорти-хабиу
містах Пекін, Токіо, Гонконг/Сянган, Джакарта, Дубай, Бангкок, Сінгапур,
Гуанчжоу, Шанхай, Стамбул; найбільші фінансові центри Азії (Сінгапур,
Гонконг/Сянган, Токіо, Сеул, Дубай, Шанхай) |
|
5 |
Учень (учениця) відтворює особливості
демографічних, урбанізаційних процесів та розміщення населення в Азії,
основні риси сучасного стану економіки. Намагається робити
висновки без підтвердження їх прикладами; частково використовує тематичні карти
для порівняння спеціалізації сільського господарства субрегіонів Азії. |
|
|
6 |
Учень (учениця) самостійно дає більшість визначень,
передбачених темою уроку, відтворює розміщення основних районів видобування
мінеральних ресурсів, обробної промисловості в Азії. На
середньому рівні володіє географічною номенклатурою та картою субрегіони Західна Азія, Південна Азія, Південно-Східна
Азія, Східна Азія, Центральна Азія; країни Азії (Китай, Індія, Японія,
Ізраїль, Республіка Корея, Сінгапур, Саудівська Аравія, Іран, Казахстан,
Туреччина, Грузія, Вірменія, Азербайджан, Туркменістан, Узбекистан, Ірак,
Пакистан, Сирія, Монголія, Індонезія,
Малайзія, Таїланд, Філіппіни, Шрі-Ланка, Мальдівські Острови, В’єтнам, КНДР,
Афганістан); басейни видобутку нафти і природного газу (Перська затока, Центральноазійський,
Зондський); кам’яного вугілля (Карагандинський у Казахстані,
Північно-Східний у Китаї, Східний в Індії), країни зі значним видобутком
залізних руд (Китай, Індія, Казахстан), мідних руд (Казахстан, Монголія,
Іран), олов’яних руд (Китай, Малайзія), вольфрамових руд (Китай); райони
лісозаготівлі, рекреації; найбільші промислові райони (Тихоокеанський в
Японії, Північно-Східний у Китаї, «Індійський Рур»); світові міста в Азії
(Гонконг/Сянган, Сінгапур, Токіо, Шанхай, Дубай, Пекін, Мумбай, Сеул,
Нью-Делі, Стамбул, Бангкок); мегаполіси (Токайдо в Японії, Дельта річки
Янцзи, Гонконг/Сянган – Гуанчжоу в Китаї); найбільші морські порти (Сінгапур,
Нінбо-Чжоушань, Шанхай, Гонконг/Сянган, Пусан, Нагоя, Осака, Токіо, Гаосюн,
Мумбай); аеропорти-хабиу містах Пекін, Токіо, Гонконг/Сянган, Джакарта,
Дубай, Бангкок, Сінгапур, Гуанчжоу, Шанхай, Стамбул; найбільші фінансові
центри Азії (Сінгапур, Гонконг/Сянган, Токіо, Сеул, Дубай, Шанхай) |
|
|
III.
Достатній |
7 |
Учень
(учениця) має достатні географічні знання й застосовує їх для вирішення
стандартних ситуацій. Має цілісне уявлення про розміщення
основних районів видобування мінеральних ресурсів, обробної промисловості в
Азії,
достатньо використовує тематичні карти для порівняння
спеціалізації сільського господарства
субрегіонів Азії. |
|
8 |
Учень
(учениця) засвоїв основні уявлення про розміщення основних районів видобування
мінеральних ресурсів, обробної промисловості в Азії. Застосовує здобуті знання
порівняння спеціалізації сільського господарства субрегіонів Азії, використовуючи прийоми аналізу статистичних даних
про господарство і населення, показує їх зміну в часі. Уміє наводити приклади
країн Азії, що належать до різних типів та підтипів за
рівнем економічного розвитку |
|
|
9 |
Учень (учениця) на достатньому рівні володіє навчальним матеріалом, може
застосовувати його для виконання практичних робіт; має чіткі уявлення про особливості
демографічних, урбанізаційних процесів та розміщення населення в Азії, вплив глобалізації, в т.ч. ТНК на місце країн Азії в міжнародному географічному
поділі праці; основні риси сучасного стану економіки;
пояснює виникнення
міждержавних конфліктів у регіоні; майже безпомилково працює з
картографічним матеріалом |
|
|
IV.
Високий |
10 |
Учень (учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу, здійснює
оцінку впливу глобалізації, в т.ч. ТНК на місце країн Азії в міжнародному географічному поділі праці; пояснює причини нерівномірності економічного розвитку
субрегіонів Азії; дає розгорнуту відповідь про особливості
демографічних, урбанізаційних процесів та розміщення населення в Азії,
основні риси сучасного стану економіки; відбирає необхідні знання;
вільно застосовує більшість географічних понять і може їх класифікувати;
добре володіє картографічним матеріалом, порівнює
ресурсозабезпеченість, працересурсний потенціал субрегіонів Азії; особливості
господарства різних за рівнем економічного розвитку країн Азії |
|
11 |
Учень (учениця) має глибокі знання щодо шляхів вирішення міждержавних
конфліктів у регіоні; застосовує наукову термінологію, аргументує свої
твердження й висновки про причини нерівномірності
економічного розвитку субрегіонів Азії; порівнює ресурсозабезпеченість,
працересурсний потенціал субрегіонів Азії; особливості господарства різних за
рівнем економічного розвитку країн Азії |
|
|
12 |
Учень (учениця) володіє ґрунтовними географічними знаннями в межах вимог
навчальної програми, самостійно аналізує шляхи вирішення міждержавних конфліктів у
регіоні; робить відповідні висновки й узагальнення
про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Азії; здатний розв'язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною
інформацією та творчо її використовує, порівнює
ресурсозабезпеченість, працересурсний потенціал субрегіонів Азії; особливості
господарства різних за рівнем економічного розвитку країн Азії |

Немає коментарів:
Дописати коментар